Ако сте купили кола, знаете как работи това. От часове сте в дилърството, уморени сте, уредили сте цена, сте се пазарили за търговията-след това ви предават на финансовия мениджър.

“Отведени сте до този бек офис. Те често ще го наричат ​​кутия”, казва Ван Алст. Тук дилърът ще се опита да ви продаде разширени гаранции, планове за защита на гуми, планове за защита на бои, нещо, наречено застраховка на празнини. Дилърските центрове печелят много пари от тези неща. А Ван Алст казва, че често е много скъп и повечето хора нямат представа как да определят справедлива цена.
Трябва да предвидите и подходящи условия за своя дом, колата не е най-важното за семейството

Знаете ли, че тази добавка е отбелязана с 300%?

Всъщност не знаете нищо от това”, казва Ван Алст. Така че той и Рийд казват, че добра стратегия, особено с нова кола, е просто да кажеш „не“ – на всичко. Той казва, че особено при дългосрочни заеми има повече място за раздвижване, за да се опитат дилърите да ви продадат екстрите. Финансовият човек може да се опита да ви каже: „Това са само малко повече пари на месец“. Но тези пари се събират.

„Що се отнася до разширената фабрична гаранция, винаги можете да я купите по -късно“, казва Рийд. “Така че, ако купувате нова кола, можете да я купите след три години, точно преди да излезе от гаранцията.” В този момент, ако искате удължена гаранция, казва той, трябва да се обадите на няколко дилъра и да поискате най -добрата цена, която всеки може да предложи. По този начин, казва той, не внасяте разходите в заема за кола и не плащате лихви за услуга, която дори не бихте ползвали три години, защото все още сте покрити от гаранцията за новата кола.

Застраховката Gap обещава да покрие всяка разлика между покупната цена на замяната на почти новия ви автомобил с чисто нов автомобил, ако редовната ви застраховка не плаща пълна подмяна, ако колата ви бъде изцяло. Ван Алст казва, че застраховката за празнини често е надценена и е фундаментално проблематична. Ако все още искате продукта, най -добре е да го получите от редовната си застрахователна компания, а не от дилъра.

Пазете се от дългосрочни шест- или седемгодишни заеми за автомобили.

Една трета от новите заеми за автомобили сега са по -дълги от шест години. И това е „наистина опасна тенденция“, казва Рийд. Имаме цяла история защо е така. Но накратко, седемгодишен заем ще означава по-ниски месечни плащания от петгодишния заем. Но това също ще означава да плащате много повече пари с лихви.

Рийд казва, че седемгодишните заеми често имат по-високи лихви от петгодишните. И както при повечето заеми, лихвите са предварително начислени-плащате повече лихви в сравнение с главницата през първите години. „Повечето хора дори не осъзнават това и не знаят защо е опасно“, казва Рийд.

Не виждате графиката по -горе? Натисни тук.

Рийд казва, че ако искате да продадете колата си-решавате, че не можете да си я позволите, или може би имате друго дете и вместо това се нуждаете от миниван-със седемгодишен заем е много по-вероятно да останете все още дълг от колата си струва. Затова той казва: „Това ви поставя в много уязвимо финансово положение.“

По-добър начин да отидете, казва Рийд, е петгодишен заем за нова кола и „с употребявана кола наистина трябва да я финансирате само за три години, което е 36 месеца“. Една от причините, които имат смисъл, казва той, е, че ако употребяваният ви автомобил се повреди и не си заслужава да го поправяте – да речем, че трансмисията изцяло върви – тогава е по -вероятно да сте изплатили заема.

Рийд казва, че петгодишният заем има смисъл за новите автомобили, защото “това беше традиционният начин-това е нещо като сладко място. Плащанията не са твърде високи. Знаете, че колата все още ще бъде в добро състояние. Все още ще има стойност в колата в края на петте години. “

Също така, Van Alst и Reed казват да се уверите, че дилърите не се подхлъзват в екстри или не променят условията на заема, без да го осъзнавате. Прочетете внимателно какво подписвате.

Рийд казва, че колега от NerdWallet всъщност е купил наскоро миниван и „когато се прибра, тя погледна договора“. Тя беше поискала петгодишен заем, но каза, че вместо това дилърът я задържа със седемгодишен заем. “И те включиха фабрична гаранция, която тя не поиска и не искаше.” Рийд казва, че е успяла да анулира целия договор, да премахне удължената гаранция и да получи отстъпка за нея.

“Но смисълът е в това”, казва той, “имам предвид, ето някой, който е много финансово информиран и въпреки това успя да направи това с нея. И не е необичаен сценарий хората да мислят, че имат добра сделка, но след като се приберат вкъщи и разгледат договора, те разбират какво им е направено. “

  1. Не купувайте прекалено много кола. И помислете за употребявана кола, за да спестите много пари!

„Златното правило е, че всичките ви разходи за кола наистина трябва да са не повече от 20% от заплатата ви за вкъщи“, казва Рийд. И казва, че това са общи разходи за кола, включително застраховка, газ и ремонт. “Така че самото плащане за кола трябва да бъде между 10 и 15%.”

И ако нова кола с петгодишен заем не се вписва в бюджета ви, може да решите, че всъщност нямате нужда от чисто нова кола.

„Всъщност живеем в гол